Лабораторна діагностика хронічних лейкозів
Внутрішнє навчання лабораторного персоналу є на сьогодні доведеною запорукою підвищення продуктивності лабораторії при мінімальних витратах. Завдяки використанню продуманих підходів до проведення внутрішнього навчання, можна досягти удосконалення передачі досвіду серед лабораторних працівників та підвищення їх професійного рівня, підготувати власних профільних спеціалістів, зменшити кількість помилок за рахунок детального розгляду процедур щодо технічного виконання лабораторних процесів. Крім того, при проведенні внутрішнього навчання, можна знизити витрати на зовнішнє навчання, на яке, на жаль, зможуть потрапити не всі працівники лабораторії. І найголовніше — підвищити довіру до лабораторії у споживачів лабораторних досліджень за рахунок отримання точних і відтворюваних результатів.
У цьому номері ми висвітлюємо досвід з розробки і використання підготовчих програм з внутрішнього професійного навчання та подальшої оцінки знань персоналу у медичних лабораторіях. Проведення тематичних внутрішніх програм з навчання та подальша оцінка їх ефективності є не тільки необхідними для підвищення професійної обізнаності лабораторного персоналу. Вони також продиктовані вимогами стандарту ДСТУ EN ISO 15189:2022 «Медичні лабораторії — Вимоги до якості та компетентності» щодо підготовки та оцінювання компетенції кожного співробітника щодо виконання поставлених управлінських або технічних завдань, що передбачає навчання та регулярну перевірку знань лабораторного персоналу.